FFS

FDFD

 


آموزش نظامی

ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در سال 1906 دولت آمریکا اعلام کرد که خواهان تعویض رولورهای کالیبر 38 ارتش با مدل جدیدی از تپانچه های پر قدرت نیمه اتوماتیک است. رولورهای کالیبر 38 دیگر جوابگوی نیازهای جنگهای مدرن نبودند. ارتش بدنبال کالیبر قدرتمندتر 45/0 اینچ (43/11 میلیمتر ) بود . تپانچه مورد نظر ارتش آمریکا میبایستی قادر به شلیک گلوله های 15 یا 16 گرمی بوده و از دوام خوبی برخوردار باشد. یکی از طرحهای پیشنهاد شده به ارتش آمریکا ، تپانچه ساخت طراح سلاح یعنی آقای (برونینگ ) که در آن زمان در کارخانه مشهور کلت مشغول به همکاری بود با ارائه این طرح دریچه جدیدی را به دنیای سلاحهای کمری گشود.

از سال 1911 تا پایان جنگ جهانی اول یعنی 1917 بیش از یک میلیون قبضه از این سلاح تولید شد . از جمله کارخانه هایی که به تولید این سلاح دست زدند میتوان به ( کلت ، اسپرینگ فیلد ، رمینگتون ، بورافس ، پارا اردنانس کانادا ، ساویچ ) اشاره کرد .جواز ساخت این مدل به برخی کشورها مثل نروژ و آرژانتین نیز صادر شد.

در خصوص فرآیند تست تپانچه های انتخاب شده توسط آمریکا جالب است بدانید که تنها تپانچه کلت ، ساخت آقای برونینگ و تپانچه نیمه اتوماتیک ساخت کارخانه ساویچ به مرحله پایانی تست راه یافتند. در این مرحله هر تپانچه می بایستی تا 6000هزار گلوله شلیک میکرد. پس از هر 100تیر شلیک ، اسلحه اجازه می یافت تا به مدت 5 دقیقه خنک شود و مجدداً یک شلیک 100 تیری دیگر ...و پس از هر 1000 گلوله شلیک اسلحه تمیز و روغنکاری می شد تا 6000 تیر شلیک به اتمام برسد.سپس تست شلیک اسلحه با خشابهای کیفیت پائین صورت می گرفت . بعضی از این خشابها کج شده بودند و برخی بخوبی جا نمی رفتند ولی اسلحه مورد نظر میبایستی بتواند با کمک این خشابها نیز شلیک کند.پس از این تست اسلحه مزبور را در مجاورت اسید ، گل ولای ، گردو خاک و ماسه قرار میدادند. سلاح کمری کالیبر 45 ساخت آقای برونینگ با سربلندی از تمامی این آزمایشات بیرون آمده و علامت استاندارد ارتش آمریکا را دریافت کرد.و ارتش آمریکا پس از تستهای طولانی و طاقت فرسا این تپانچه را پسندید و در سال 1911 با نام (M1911 ) را به تولید انبوه رسانید.

برخی از کارشناسان دلیل این موفقیت را نظارت مستقیم آقای برونینگ بر خط تولید کلت 45 میدانند. البته نباید نقش آقای(فردمور) که یکی از مهندسین جوان کارخانه کلت بود را در این موفقیت نادیده گرفت. کلت 45 را بایستی پدر تپانچههای نیمه خودکار دانست. این سلاح با گذر از یک قرن ، هنوز حرفهای زیادی برای گفتن دارد .اما در سال 1980 کلت 45 جای خود را به تپانچه برتا مدل 92 که در آمریکا ساخته می شد ، داد.

کشور سازنده

آمریکا

کالیبر

43/11 میلیمتر

طول سلاح

9/21 سانتیمتر

طول لوله

8/12 سانتیمتر

وزن سلاح خالی

300/1 کیلوگرم

سرعت اولیه گلوله

252 متر بر ثانیه

ظرفیت خشاب

7 تیر

 



 


آموزش نظامی

ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Tariq 7.65mm Pistol, made in Iraq. Possibly captured during - Desert Storm

Tariq 9mm Pistol, made in Iraq. Possibly captured during - Desert Storm

Tariq Gold Plated 9mm Pistol, made in Iraq. Presented to the President of Egypt




 


آموزش نظامی

ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Walther PPK
 
كشور سازنده : آلمان
كاليبر : .22LR or 6.35mm auto (.25 ACP) or 7.65x17mm Auto or 9x17mm (.380 ACP) 
طول سلاح :  173mm PP, 154 mm PPK
وزن :  682g PP, 568g PPK
طول لوله : 99mm PP, 84mm PPK
ظرفيت خشاب : 8 (PP), 7 (PPK) rounds
 



 

آموزش نظامی

ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کارد WASP یک کارد شکاری معمولی نیست. این کارد پس از ضربه زدن یک کپسول از گاز فشرده شده را به درون بدن حیوان قربانی تزریق میکند که این کار باعث یخ زدن و انفجار فوری اندام حیوان میشود.
به گفته شرکت سازنده، حجم گاز تزریقی به قدری است که محل ضربه خورده فورا به اندازه یک توپ بسکتبال متورم و منفجر میشود. البته توجیه ساخت چنین کاردی این بوده که برای کشتن کوسه ها و خرس های وحشی در مواقع خطر ساخته شده. و این مکانیسم به این دلیل در آن طراحی شده که خیلی سریع حیوان حمله کننده را از پای در بیاورد. اما به هر حال این کارد خیلی آزادانه فروخته میشود. به همین دلیل اعتراضاتی هم در انگلستان به فروش این کارد شده است.




 

 


آموزش نظامی

ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چاقوی رزمی NRS - 2 با کد 6 P25 در دفتر طراحی تولا بوسیله فردی بنام خلینین طراحی شد ،این چاقو که برای ارتش سرخ شوروی خریداری شد ، در وهله نخست ، یک ابزار کار و در وهله بعدی یک جنگ افزار است . در قسمت دسته چاقو ، حفره ای وجود دارد که ابزار شلیک کوچک در داخل آن قرار میگیرد . این لوله 62/7 میلیمتری جدا شونده برای شلیک گلوله های SP.B طراحی و ساخته شده است . این طرح شلیک تجهیزات ویژه ای برای خنثی سازی شعله و صدای حاصل از شلیک دارد ، اما امکان سوختن دست تیرانداز بوسیله گازهای حاصل از سوزش باروت وجود دارد . گونه NRS-2 این چاقو که در سال 1986 و به همراه چاقوی ساده NR-2  برای ورود به خدمت برگزیده شد ، قابلیت شلیک گلوله های 62/7 میلیمتری SP4 را داشت . تیغه NRS-2 نیز در مقایسه با NRS تا حد زیادی بهبود یافته است.

مکانیزم شلیک که در داخل دسته چاقو قرار میگیرد ، دارای یک دسته مسلح سازی ، بست ایمنی و دکمه رها سازی می باشد . برآمدگیهای روی دسته چاقو برای دور کردن پوکه گلوله های شلیک شده بکار میروند . این چاقو دارای بستهایی برای نصب آن بر روی کمربند و دست میباشد . در هنگام شلیک ، دسته چاقو به سمت جلو نگهداشته می شود و برای هدفگیری نیز از یک شکاف در عقب و یک مگسک در قسمت جلویی چاقو استفاده میشود . اگر چه برد هدفگیری این چاقوی مسلح برابر 25 متر اعلام شده است ، برد کارآمد آن بسیار کمتر از این حد میباشد . برای شلیک گلوله ، دست باید در حالت کشیده باشد ، ضمن اینکه معمولا تیراندازان ترجبح می دهند برای شلیک آنرا با دو دست نگه دارند . نرخ آتش کارآمد NRS و NRS -2 دو تیر در دقیقه می باشد.

ویژگیهای فنی و تاکتیکی NRS -2

وزن چاقو : ۳۶۰ گرم

طول تیغه : ۱۶۰ میایمتر

اندازه چاقو با محفظه : ۳۳۰ در ۶۴ در ۵/۳۲ میلیمتر

اندازه چاقو بدون محفظه : ۲۸۵ در ۵۲ در ۵/۳۲ میلیمتر

نوع گلوله : SP.4

سرعت دهانه : ۱۸۵ تا ۲۰۰ متر بر ثانیه

نرخ آتش کارآمد : ۲ تیر در دقیقه

ویژگیهای فنی و تاکتیکی NRS

وزن چاقو : ۳۲۵ گرم

طول تیغه : ۱۵۸ میایمتر

اندازه چاقو با محفظه : ۳۲۲ رد ۶۳ در ۵/۳۰  میلیمتر

اندازه چاقو بدون محفظه : ۲۸۰ در ۵۲ در ۵/۳۰  میلیمتر

نوع گلوله : SPB

سرعت دهانه : 140 متر بر ثانیه

نرخ آتش کارآمد : ۲ تیر در دقیقه

 

 Стреляющий нож

 





آموزش نظامی

ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تپانچه برتا FS92 بدون شک یکی از بهترین سلاح های کمری دنیا به شمار می رود چرا که بیش از ۲۰ کشور جهان آن را بعنوان سلاح کمری ارتش و نیروی پلیس خود برگزیده اند. این تپانچه در ارتش آمریکا با نام M9شناخته می شود. مدل ۹۰TOWنمونه بهینه سازی شده FS92 شناخته می شود. در این مقاله به تحلیل این تپانچه می پردازیم:

 

قاب:

قاب این تپانچه از نو طراحی شده و ورود صحیح گلوله به خزانه و خروج بی دردسر پوکه را باعث می شود. سطح داخلی کاملا صاف و سیقلی است. در فضای داخلی قاب و در نزدیکی پین باز و بسته کردن سلاح، یک جاذب ضربه فنری و فلزی تعبیه شده که در هنگام عقب نشینی آلات متحرک در زمان شلیک از شدت عقب نشینی می کاهد.

این قطعه با جذب ضربه دریافت شده و پخش و خنثی سازی آن باعث افزایش عمر قطعات می شود.

حافظ ماشه بصورت گرد ساخته شده تا با انگشت تیرانداز بهتر چفت شود.

 

ریل نصب وسایل جانبی:

این ریل در قسمت زیرین و جلویی لوله تعبیه شده و بخشی از بدنه سلاح است. شما می توانید انواع چراغ قوه و لیزر را به این ریل نصب کنید. در زمانی که هیچ وسیله ای به ریل متصل نیست یک پوشش مخصوص بر روی آن قرار می گیرد تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری و خارج کردن سلاح از غلاف را تسهیل کند.

ریل مذکور به روش ماشین کاری بوجود آمده است.

 

اسلاید آناتومیک:

بدنه و اسلاید این سلاح طوری طراحی شده است تا خارج کردن آن از غلاف بدون مشکل انجام شود. شیارهای طولی ایجاد شده بر روی قاب گلنگدن باعث تسهیل عمل مسلح کردن سلاح و بکارگیری آسان تر ضامن آن شده است. ضامن رها کننده گلنگدن از نو طراحی شده تا با خطوط اسلاید و بدنه هماهنگ باشد.

تمامی قطعات فلزی از جمله ضامن (در صورت وجود)، پین باز و بسته کردن و ضامن رها کننده گلنگدن با ماده ای به نام Brunitonپوشیده شده اند تا از خوردگی و اصطکاک نا خواسته قطعات جلوگیری شود.

 

قبضه ارگونومیک:

پوشش قبضه این مدل یک تکه ساخته شده است تا نصب و تعویض آن آسان تر انجام شود. برای افرادی که دست کوچک تری دارند نوعی قبضه باریک تر موجود است. قسمت پشتی قبضه بصورت منهنی ساخته شده تا با دست تیرانداز بهتر چفت شود. در کل این قبضه طوری ساخته شده تا حتی در شرایط مرطوب به بهترین شکل در دست تیرانداز قرار گیرد.

 

چخماق ماشین کاری شده :

در چخماق این سلاح یک روزنه تعبیه شده تا از وزن آن کاسته شده و بر سرعت عمل آن افزوده شود. این چخماق در مدل های FوGنصب می شود.

سایت نشانه روی قابل تعویض از نوع Super luminovaپوشیده شده است که نور محیط را جذب کرده و در محیط تاریک از خود باز می تاباند. سایت های جلویی و عقبی را می توان با انواع دیگر از جمله سایت های شبتاب تریتیومی تعویض کرد. این سایت ها نسبت به سایت نشانه روی مدل ۹۲ دارای میدان دید وسیع تری به میزان ۵ میلی متر هستند.

 

خشاب ظرفیت بالا:

خشاب روان و ظرفیت بالای این تپانچه عمل مسلح کردن سریع را ممکن می سازد. این سلاح با دو خشاب متفاوت ارائه می شود:

کالیبر ۱۹&9 : خشاب دو ردیفه با ظرفیت ۱۵،۱۰و ۱۷ تیر.

کالیبر۰/۴۵ S&W : خشاب دو ردیفه با ظرفیت ۱۱،۱۰و ۱۲ تیر.

باز و بسته کردن و نظافت آسان : عمل باز و بسته کردن و نظافت سلاح به آسان ترین شکل ممکن انجام می شود. در هنگام بازیا بسته کردن سلاح هیچ حادثه غیرمتقربه یا ناخواسته ای روی نخواهد داد.

اسلاید پس از گذشتن از قسمت عقبی قاب بصورت خودکار چفت می شود.

مدل ۹۰ TOWنوع F : ماشه یک یا دو زمانه. دارای ضامن دستی بر روی اسلاید و قابلیت خواباندن ماشه و دارای قفل اتوماتیک سوزن آتش.

مدل ۹۰ TOWنوع G : ماشه یک یا دو زمانه. دارای مشخصات مشابه با مدل قبلی و قابلیت مسلح کردن چخماق با کمک فشردن یک اهرم مخصوص.

 

اندیکاتور مسلح بودن:

وقتی گلوله در خزانه قرار می گیرد، علامت قرمز رنگ روی ناخن فشنگ کش بیرون زده و شما را از مسلح بودن سلاح مطلع می سازد. این نقطه در سمت راست سلاح قرار می گیرد و می توان آن را با دیدن یا لمس کردن احساس کرد بنابراین اطلاع از مسلح بودن سلاح در شب و محیط تاریک نیز ممکن خواهد بود.

 

قفل سوزن اتوماتیک:

این مکانیزم باعث می شود که سوزن آتش به جلو رانده نشود مگر اینکه ماشه تا آخر به عقب کشیده شود.

 

مشخصات فنی :

مدل:                      – ۹۰ TOW

انواع :                     GوF

کالیبر:                    ۱۹*۹ و ۰/۴۵ S&W

ظرفیت خشاب:       ۱۰  و ۱۵ و ۱۷ تیر برای ۱۹*۹و۱۱،۱۰و و ۱۲ تیر برای ۰/۴۵ S&W

گام خان:               ۲۵۰ میلی متر در مدلF، ۴۰۰ میلی متر در مدلG

نوع خان:                راست گرد، شش خان

عملکرد:                  نیمه خودکار با عقب نشینی کوتاه لوله

سیستم قفل لوله:   قفل لوله و پیشانی جنگی

دستگاه نشانه روی:  سایت قابل تعویض در عقب و جلو

قاب:                        آلیاژ سبک آلومینیوم

اسلاید:                    فولاد، پوشش فسفات و Bruniton

لوله:                        فولاد آبی ساخته شده به روش تراش ماشه با پوشش کروم در داخل



 


آموزش نظامی

ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 Colt Detective Special

کالیبر : 32 S&W Long, .38 S&W, .38 Special

طول سلاح : 171 میلیمتر

طول لوله : 51 میلیمتر – 2 اینچ

وزن بدون مهمات : 595 گرم

ظرفیت توپی : 6 تیر


 Arcus 94

کالیبر : 19 × 9 میلیمتر لوگر ، پارابلوم

طول سلاح : 203 میلیمتر

ارتفاع سلاح : 129 میلیمتر

عرض سلاح : 35 میلیمتر

طول لوله : 118 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 970 گرم

ظرفیت خشاب : 13 تیر


 Colt All American 2000

کالیبر : 19 × 9 میلیمتر پارابلوم ، لوگر

طول سلاح : 197 میلیمتر

طول لوله : 114 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 822 گرم

ظرفیت خشاب : 15 تیر


  Zamorana

کالیبر : 19 × 9 میلیمتر پارابلوم ، لوگر

طول سلاح : 188 میلیمتر

طول لوله : 102 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 755 گرم

ظرفیت خشاب : 15 تیر


 Bersa Thunder-380

کالیبر : 9x17mm (.380ACP), 7.65x17SR (.32ACP)

طول سلاح : 168 میلیمتر

طول لوله : 90 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 560 گرم

ظرفیت خشاب : 9 میلیمتری 7 تیر – 7.65 میلیمتری 9 تیر


 Bersa Thunder 45 Ultra-Compact

کالیبر : 45 ACP

طول سلاح : 173 میلیمتر

طول لوله : 92 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 780 گرم

ظرفیت خشاب : 7 تیر


 Bersa Thunder 9 / 40 Ultra-Compact

کالیبر : 9x19mm Luger, .40S&W

طول سلاح : 165 میلیمتر

طول لوله : 83 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 765 گرم

ظرفیت خشاب : 9 میلیمتری 13 تیر و 40/0 اینچی 10 تیر


Bersa Thunder 9 / 40 

کالیبر : 9x19 mm Luger, .40S&W

طول سلاح : 192 میلیمتر

طول لوله : 110 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 870 گرم

ظرفیت خشاب : ۹ میلیمتری ۱۷ تیر - ۴۰/۰ اینچی ۱۳ تیر


  Ballester-Molina

کالیبر : .45 АСР

طول سلاح : 216 میلیمتر

طول لوله : 127 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 1075 گرم

ظرفیت خشاب : 7 تیر


Mateba Model 6 Unica 

Mateba Model 6 Unica

کالیبر : .357 Magnum, .44 Magnum, .454 Casull

طول سلاح : 199 (3"), 225 (4"), 250 (5"), 275 (6"), 326 (8") mm

طول لوله : 76 (3"), 102 (4"), 127 (5"), 152 (6"), 205 (8") mm

وزن سلاح بدون مهمات : 1350 گرم

ظرفیت خشاب : 8 تیر


Mateba MTR-8 

کالیبر : .357 Magnum / .38 Special

طول سلاح : 265 میلیمتر

طول لوله : 76 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 1230 گرم

ظرفیت خشاب : 8 تیر


 Bernardelli P-018

کالیبر : 9x19mm Parabellum, 7.65mm Parabellum

طول سلاح : 213 میلیمتر

عرض سلاح : 32 میلیمتر

طول لوله : 122 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 998 گرم

ظرفیت خشاب : 16 تیر


Benelli B76 / B77 / B80 / B82

کالیبر :  9x19mm Luger (B76), .32 ACP (B77), 7.65x21mm Luger (B80), 9x18mm Ultra (B82)

طول سلاح  : 205 میلیمتر

طول لوله : 108 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 970 گرم

ظرفیت خشاب :  8 تیر


 Beretta 84 Cheetah

کالیبر :  9x17mm Browning Short (.380 ACP)

طول سلاح  : 172 میلیمتر

ارتفاع سلاح : 122 میلیمتر

عرض سلاح : 35 میلیمتر

طول لوله : 97 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 660 گرم

ظرفیت خشاب :  13 تیر


 Beretta M1934 / Model 1934

کالیبر :  9mm Corto / 9×17mm Browning Short (.380 ACP)

طول سلاح  : 150 میلیمتر

ارتفاع سلاح : 123 میلیمتر

طول لوله : 88 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 625 گرم

ظرفیت خشاب :  7 تیر


 Armi Chiappa "Rhino"

کالیبر : 357 مگنوم

طول سلاح : 164 میلیمتر

طول لوله : 51 میلیمتر

وزن بدون مهمات : 720 گرم

ظرفیت توپی : 6 فشنگی


 Beretta Px4 Storm SD

کالیبر :  45. ACP

طول سلاح  : 210 میلیمتر

ارتفاع سلاح : 140 میلیمتر

عرض سلاح : 36 میلیمتر

طول لوله : 115 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 810 گرم

ظرفیت خشاب :  9 تیر


Beretta M1935 / Model 1935

کالیبر :  17 × 7.65 میلیمتر  (.32 ACP)

طول سلاح  : 146 میلیمتر

ارتفاع سلاح : 123 میلیمتر

طول لوله : 88 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 620 گرم

ظرفیت خشاب :  8 تیر

 

Beretta 93R

Beretta 93R

Beretta 93R

کالیبر : 9 × 19 لوگر

طول سلاح : 240 میلیمتر

طول لوله : 156 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 1170 گرم

ظرفیت خشاب : 20 فشنگ

نواخت تیر : 1100 تیر در دقیقه


 Beretta Px4 Storm

کالیبر :  9×19mm Parabellum, .40 S&W

طول سلاح  : 192 میلیمتر

ارتفاع سلاح : 140 میلیمتر

عرض سلاح : 36 میلیمتر

طول لوله : 102 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 785 گرم

ظرفیت خشاب :  کالیبر 9 پارابلوم 17 فشنگ

کالیبر ۴۰ اسمیت وسون ۱۴ فشنگ


 Beretta 8000 Mini Cougar

کالیبر :  9x19mm Luger, .40 S&W, .45 ACP

طول سلاح  : 180 میلیمتر

ارتفاع سلاح : 115 میلیمتر

عرض سلاح : 38 میلیمتر

طول لوله : 92 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 785 گرم

ظرفیت خشاب :  کالیبر 9 م م 10 فشنگ

کالیبر 40 s&w   8 فشنگ

 کالیبر 45 acp   6تیر


 Beretta 8000 Cougar

کالیبر :  9x19mm Luger, 9x21mm IMI, .40 S&W, .45 ACP

طول سلاح  : 180 میلیمتر

ارتفاع سلاح : 140 میلیمتر

عرض سلاح : 38 میلیمتر

طول لوله : 92 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 920 گرم

ظرفیت خشاب :  کالیبر 9 م م 13 و15فشنگ

کالیبر 357 و 45 s&w 11 فشنگ

 کالیبر 45 acp 8 تیر


 Beretta 9000

کالیبر :  9x19mm Luger, 9x21mm IMI, .40 S&W

طول سلاح  : 168 میلیمتر

ارتفاع سلاح : 122 میلیمتر

عرض سلاح : 31 میلیمتر

طول لوله : 88 میلیمتر

ظرفیت خشاب :  12 (9mm), 10 (.40) rounds


Beretta M1931 / Model 1931

کالیبر :17 × 7.65  میلیمتر (.32 ACP)

طول سلاح  : 146 میلیمتر

ارتفاع سلاح : 123 میلیمتر

طول لوله : 88 میلیمتر

وزن سلاح بدون مهمات : 620 گرم

ظرفیت خشاب : 8  فشنگ


 Colt Lowman Mk.III

کالیبر :  357 Magnum

طول لوله :  51 (2"), 102 (4"), 153 (6"), 203 (8") mm

ظرفیت توپی : 6 فشنگ


 Colt Trooper Mk V

کالیبر :  357 Magnum

طول سلاح :  244 (4"), 295 (6"), 346 (8") mm

طول لوله :  102 (4"), 153 (6"), 203 (8") mm

وزن سلاح بدون مهمات : 1330 (4"), 1500 (6"), 1670 (8") gramms

ظرفیت توپی : 6 فشنگ


 Colt King Cobra

کالیبر :  .38 Special, .357 Magnum

طول سلاح :  193 (2"), 205 (2.5"), 244 (4"), 295 (6"), 346 (8") mm

طول لوله : 51 (2"), 63.5 (2.5"), 102 (4"), 153 (6"), 203 (8") mm

وزن سلاح بدون مهمات : 1160 (2"), 1200 (2.5"), 1330 (4"), 1500 (6"), 1670 (8") gramms

ظرفیت توپی : 6 فشنگ


Colt Anaconda

Colt Anaconda family - 4", 6" and 8" barrels

کالیبر :  44 Special, .44 Magnum, .45 Colt

طول سلاح :  244 (4"), 295 (6"), 346 (8") mm

طول لوله : 102 (4"), 152 (6"), 203 (8") mm

وزن سلاح بدون مهمات : 1330

نویسنده: FSDF ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , 15rand.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com